Po dłuższej niż zazwyczaj przerwie w startach, SpaceX ma zaplanowane na grudzień co najmniej dwie misje, w tym jedną z platformy startowej SLC-40 na Cape Canaveral, na której właśnie zakończyła się odbudowa po zeszłorocznym wybuchu Falcona 9 przed misją Amos-6.
Najpierw, na 8 grudnia, na godzinę 19:20 czasu polskiego (18:20 UTC) zaplanowano start rakiety Falcon 9 z misją CRS-13. Podczas tego lotu statek Dragon dostarczy na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS) około 2200 kg zapasów, sprzętu i eksperymentów naukowych, w tym m.in. TSIS, instrumenty mające badać dokładną ilość energii otrzymywanej od Słońca oraz jej zmiany, co m.in. pozwoli tworzyć lepsze i dokładniejsze modele zmian klimatycznych, a także SDS, eksperyment mający zmierzyć ilość znajdujących się na orbicie śmieci kosmicznych, które są na tyle niewielkie, że niemożliwe jest ich wykrywanie z Ziemi (50 do 500 mikrometrów).
Misja CRS-13 będzie drugą, podczas której wykorzystany zostanie używany wcześniej statek Dragon. Tym razem na ISS poleci kapsuła, która poprzednio leciała w kosmos w ramach misji CRS-6 w kwietniu 2015 roku. Pierwszą misją, w trakcie której wykorzystano używaną kapsułę, była misja CRS-11 w czerwcu bieżącego roku.
Tym razem po raz pierwszy w ramach misji zaopatrzeniowych na Międzynarodową Stację Kosmiczną zostanie użyty sprawdzony w locie pierwszy stopień rakiety Falcon 9. 29 listopada NASA oficjalnie poinformowała, że zezwoliła na użycie boostera z misji CRS-11. Będzie to czwarty raz, kiedy SpaceX ponownie wykorzysta używany wcześniej pierwszy człon rakiety. Poprzednio zrobiono to podczas misji SES-10, BulgariaSat-1 i SES-11/EchoStar 105. Kilka minut po starcie pierwszy stopień rakiety wyląduje na platformie Landing Zone 1 na Cape Canaveral.
CRS-13 będzie też pierwszą misją z platformy startowej SLC-40 na Cape Canaveral od czasu jej zniszczenia przez wybuch Falcona 9 we wrześniu 2016 roku. Przez ponad rok firma SpaceX zdołała odbudować platformę i na 4 grudnia zaplanowano test statyczny pierwszej rakiety.
Drugą grudniową misją będzie Iridium-4, podczas której kolejne 10 satelitów konstelacji Iridium NEXT zostanie wyniesione na orbitę na szczycie rakiety Falcon 9. Podczas czwartej misji dla firmy Iridium, SpaceX wykorzysta sprawdzony w locie pierwszy stopień rakiety Falcon 9. Ten konkretny booster wcześniej został użyty podczas misji Iridium-2 w czerwcu tego roku.
Ładunek, składający się z 10 satelitów i adaptera pozwalającego na ich „wypuszczenie”, będzie miał masę około 9600 kg. Satelity budowane są przez Orbital ATK na zlecenie francusko-włoskiej firmy Thales Alenia Space. Obecnie start rakiety z misją Iridium-4 planowany jest na 23 grudnia, na godzinę 02:26 czasu polskiego (01:26 UTC). Falcon 9 wystartuje z platformy SLC-4E w Vandenberg Air Force Base, w Kalifornii. Kilka minut po starcie pierwszy stopień rakiety ma wylądować na platformie Just Read The Instructions na Oceanie Spokojnym.
Nie wiadomo, kiedy zostanie przeprowadzona misja z tajemniczym ładunkiem Zuma. Początkowo lot miał się odbyć 16 listopada, jednak został przełożony bez podania docelowej daty. Jak poinformowała firma SpaceX, powodem opóźnienia jest konieczność przeanalizowania danych z testu osłon ładunku innego klienta. Najprawdopodobniej start odbędzie się najwcześniej w styczniu 2018 roku.
Na styczeń przełożono też dziewiczy start Falcona Heavy. Obecnie trwają ostatnie prace związane z przygotowaniem historycznej platformy LC-39A do startu nowej rakiety. Dotychczas usunięto boczne szczęki, które służą do utrzymywania Falcona 9 na stanowisku startowym i zrobiono miejsce dla podpór, na których będą się opierać elementy łączące boczne człony rakiety ze środkowym. Zainstalowano już część z ośmiu szczęk, które będą utrzymywać Falcona Heavy. W połowie grudnia planowane jest przeprowadzenie testu statycznego nowej rakiety, po którym firma SpaceX powinna podać dokładną datę startu. Wiadomo jednak, że ładunkiem, który znajdzie się na szczycie rakiety, będzie samochód elektryczny Tesla Roadster pierwszej generacji.
Źródła: US Launch Schedule, Reddit, SpaceNews.com, NASASpaceFlight.com (1), NASASpaceFlight.com (2), Stephen Clark